Može biti zaista frustrirajuce kada ne vidite vaš sajt u Google pretrazi. Prisustvo na Google-u je veoma važno za privlačenje posetilaca i potencijalnih klijenata bilo da ste vi vlasnik biznisa, bloger ili vodite lični sajt.
U ovom članku ćemo navesti glavne razloge zbog kojih se sajtovi ne pojavljuju na Google-u i kako da te probleme rešite.
Glavni razlozi su:
- Vaš sajt je nov
- Robots.txt fajl blokira Googlebot
- Nekvalitetan ili duplikat sadržaja
- Google penalty
- Tehnički problemi na sajtu
- Nesiguran ili HTTP sajt
1. Imate novi sajt
Pre nego što se vaš sajt pojavi u pretrazi, Google mora da ga pregleda i obradi. Ovo je proces koji može da traje od nekoliko sati do nekoliko nedelja i zove se indeksiranje.
Da bi se vaš sajt brže pojavio u pretrazi napravite nalog na Google Search Console i prijavite vaš sajt. Beklinkovi visokog kvaliteta takođe pomažu da ljudi brže pronađu vaš sajt.
Ako imate lokalni biznis, restoran ili prodavnicu, napravite Google Business nalog. Ovo će pomoći vašem biznisu da se pojavi u pretrazi na Google Mapama.
Kako da proverite da li je vaš sajt indeksiran na Guglu?
Vrlo je jednostavno – ukucajte u pretraživač:
site:vasdomen.com
Ako vaš sajt nije indeksiran, videćete nešto ovako:

Kada želite da proverite da li je pojedinačna stranica indeksirana, pokušajte da pretražite tačnu URL adresu stranice. Ako se prikaže, to znači da je indeksirana.
Kako prijaviti sajt na Google Search Console?
Prijavljivanje sajta na Google Search Console je najbrži način da se on prikaže na Google-u.
Napravite nalog za vaš domen i učitajte XML mapu sajta (sitemap) u Search Console. XML sitemap je fajl koji uključuje sve važne stranice i postove na sajtu. Možete ga lako kreirati pomoću SEO dodatka kao što je Rank Math.
Kako dodati XML mapu sajta na Google Search Console:
- Prijavite se i odaberite vaš sajt.
- Kliknite na Sitemaps u levom meniju.
- Unesite URL vaše XML mape, na primer:
https://sajt-nije-na-guglu.com/sitemap_index.xml
- Kliknite Submit.

Dodavanje XML mape sajta pomaže Google-u da pronađe najvažnije stranice i poboljša performanse vašeg sajta u pretrazi.
2. Vaš sajt blokira pretraživače
Neka podešavanja na vašem sajtu mogu da spreče da vaš sajt bude dostupan pretraživačima.
Robots.txt fajl i noindex meta tag mogu uticati na vidljivost vašeg sajta.
Robots.txt fajl
Ovaj fajl kontroliše kako pretraživači indeksiraju vaš sajt. Proverite ga tako što ćete dodati /robots.txt
na kraj vašeg domena, na primer:
https://sajt-nije-na-guglu.com/robots.txt
Ako se ništa ne prikaže, to znači da nemate robots.txt fajl i svi pretraživači mogu da indeksiraju vaš sajt.
Ako vidite sledeći kod, vaš sajt blokira pretraživače:
User-agent: *
Disallow: /
Rešenje: Uklonite /
iz robots.txt fajla. Fajl treba da izgleda ovako:
User-agent: *
Disallow:
Noindex meta tag
Ako ovaj tag postoji u kodu sajta, pretraživači neće indeksirati vaš sajt.
Kako da proverite da li vaš sajt ima noindex tag?
Idite na vaš sajt, kliknite desnim tasterom miša i izaberite opciju “View page source”(prikaži izvor stranice).
Ako vidite sledeći kod:
<meta name=’robots’ content=’noindex,follow’ />
To znači da postavke na vašem sajtu blokiraju njegovo indeksiranje.
Ako vidite sledeći kod:
<meta name=’robots’ content=’index,follow’ />
To znači da su postavke u redu i da je problem negde drugde.
U slučaju da imate noindex tag, trebalo bi da ga uklonite.
Za WordPress sajt idite na Settings -> Reading i proverite da li su postavke ispravne. Kvadratić za vidljivost pretraživača treba da izgleda kao na slici ispod.

Kvadratić treba da bude neoznačen. Ako je označen, uklonite oznaku i sačuvajte promene.
Ako koristite SEO plugin, proverite da li njegova podešavanja blokiraju robote pretraživača. Ukoliko je to slučaj, promenite podešavanja.
3. Glavni Razlog – Nekvalitetan i neoptimizovan sadržaj
Razlog zašto vaš sajt nije vidljiv na Google-u može biti kvalitet sadržaja. Takođe, sadržaj nije optimizovan za vašu nišu i vaše klijente. Obično su ovo glavni razlozi zbog kog ne vidite vaš sajt na internetu.
Nekvalitetan ili dupliran sadržaj može ozbiljno naškoditi vašem sajtu.
Google favorizuje visokokvalitetan, originalan sadržaj koji korisnicima pruža vrednost. Ovo bi trebalo da bude vaš cilj.
Takođe, sadržaj generisan veštačkom inteligencijom može naškoditi vašem sajtu ako nije pravilno optimizovan i uređen.
Rešenje za ovaj problem je jednostavno. Trebalo bi da se trudite da kreirate jedinstven sadržaj koji donosi vrednost krajnjem korisniku.
4. Google penalty (kazna od strane Google-a)
Google može kazniti vaš sajt ako krši pravila o spamu iz Google Search Essentials (prethodno poznatih kao Google Webmaster Guidelines).
Ova kazna može biti u ručnoj ili algoritamskoj formi.
Ako je reč o ručnoj kazni, neko iz Google tima će ručno postaviti kaznu na vaš domen.
O tome ćete biti obavešteni u Google Search Console-i u kartici “Security & Manual Actions” (Sigurnost i ručne akcije). Svi problemi na vašem sajtu će tamo biti navedeni.

Kada rešite probleme koje vam je neko iz tima Google-a naveo (ukoliko ih ima), pošaljite zahtev za ponovno razmatranje klikom na Request Review (Zahtev za pregled) i sačekajte odgovor.
Za razliku od ručnih kazni, algoritamska kazna se primenjuje automatski. To se dešava kada Google-ovi algoritmi smanje rangiranje i saobraćaj sajta jer krši smernice koje je naveo pretraživač
5. Tehnički problemi na vašem sajtu
Ako vaš sajt nije prilagođen mobilnim uređajima, to može biti jedan od razloga što se ne pojavljuje na Google-u. Sporo učitavanje stranica i pokvareni linkovi takođe mogu biti uzrok koji sprečava Google da pravilno indeksira vaš sajt.

Nesiguran ili HTTP sajt
Sajtovi koji ne koriste HTTPS enkripciju se smatraju manje sigurnim od strane Google-a. Ova enkripcija štiti osetljive podatke koji se razmenjuju između posetilaca sajta i samog sajta. Bez nje, vaši podaci za prijavu, brojevi kreditnih kartica i ostali lični podaci nisu sigurni.
Nije iznenađenje što Google daje prednost sajtovima sa HTTPS enkripcijom.
Ako vaš sajt nema ovu vrstu enkripcije, posetioci mogu videti upozorenje “Not Secure” (Nije sigurno) u svom pretraživaču. Ovo može narušiti vaš kredibilitet, rangiranje i smanjiti saobraćaj.
Rešenje za ovaj problem je jednostavno. Instalirajte SSL sertifikat i učinite svoj sajt sigurnim.
Zaključak
Ako se vaš sajt ne pojavljuje na Google-u, važno je da utvrdite u čemu je problem.
Počnite tako što ćete proveriti da li je vaš sajt indeksiran.
Sledeći korak je rešavanje problema sa sadržajem i tehničkih problema.
Budite strpljivi, nastavite sa optimizacijom sajta i vremenom će vaš sajt postati vidljiviji u rezultatima pretrage.