Iako je 2022. godina, Facebook je i dalje najkorišćenija platforma i od strane potrošača, ali i marketara.
Facebook adsi mogu dopreti do 36,7% odrasle populacije, što je i najveći procenat od svih društvenih mreža.
Uprkos pojavljivanju novih društvenih mreža, ova mreža se još uvek drži i napreduje prilično snažno.
Facebook Ads (oglasi) još uvek donose ogromne prihode preduzećima. Facebook priče su postale popularnije čak i od Snapchat priča, uprkos tome što ih je Snapchat izmislio. Čak je i Facebook Live zaradio milione u poslednjih nekoliko godina.
Zato ćemo vam u ovom blogu prikazati 11 Facebook trendova za 2022. godinu, kako biste ih spremni dočekali onda kada postanu popularni.
- Više e-commerce web sajtova
- Kupovina uživo
- Mobilno oglašavanje
- Veći troškovi Facebook oglasa
- Virtualna i proširena realnost
- Duži opisi na objavama
- Facebook grupe
- Facebook priče
- Sadržaj koji generiše korisnik
- Prilagođavanje stranice
- Chatbots
Ako želite da saznate kako vam Facebook trendovi mogu pomoći da unapredite svoje poslovanje, ovo je savršen tekst za vas.
Pa, da počnemo.
1. Povećana upotreba e-commerce web sajtova
Kako je e-trgovina rasla i razvijala se tokom godina, možemo slobodno reći da nikad nije bila konkurentnija. Međutim, tržište je takođe veće nego ikada ranije.
Iako su neki možda mislili da je ova ekspanzija online kupovine i sličnih usluga privremena, brojni stručnjaci veruju da je prelazak na e-trgovinu trajan.
U 2022. godini, Facebook je dodatno proširio e-trgovinu sa više postova za online kupovinu i pojednostavljenim procesom plaćanja.
Sa ovim Facebook trendom, lakše ćete otkriti nove proizvode i dobiti više upozorenja o proizvodima.
Takođe, Facebook je predstavio svoje prodavnice koje kupcima pružaju mogućnost da pretražuju i kupuju proizvode direkno na ovoj društvenoj mreži.
Štaviše, ako imate Facebook prodavnice, možete označiti svoje proizvode direktno u objavama.
Ovaj trend će vam pomoći da povećate svest i zadržite zainteresovane ljude, ali i da doprete do više klijenata.
Mnogi od trendova koji su se pojavili nastaviće da se razvijaju, a trgovci u e-trgovini će morati da ih uključe ukoliko žele da održe ili razviju svoje poslovanje.
2. Prednosti kupovine uživo za vaše poslovanje
Kupovina uživo na Facebook mreži kombinuje zabavne video zapise uživo sa mogućnošću online kupovine.
Svako preduzeće koje prodaje proizvode na ovoj društvenoj mreži može da napravi prodavnicu na svojoj poslovnoj Facebook stranici.
Na toj stranici kupci mogu da pogledaju, ali i da kupe proizvode bez odlaska na zvaničnu web stranicu.
Facebook olakšava kreiranje, dizajn i prilagođavanje vaše prodavnice, a možete je i podesiti da radi na Facebook-u, ali i Instagram-u.
Brendovi mogu da ponude svoje proizvode direktno iz svoje prodavnice, da komuniciraju sa potencijalnim kupcima i prodaju direktno kroz prenos uživo.
Dok potrošači mogu da otkriju najnovije proizvode svojih omiljenih brendova i postavljaju pitanja o veličini, karakteristikama i savetima u realnom vremenu.
Sa aspekta prodavca, ovaj Facebook trend vam omogućava da dođete do većeg broja kupaca, lako prodate svoj proizvod i pokažete stvarne performanse proizvoda koji nudite.
Takođe, vaši klijenti će se osećati sigurnije, a vi ćete steći njihovo poverenje i lojalnost.
Live Shopping (kupovina uživo) je već veliki trend koji postaje sve popularniji širom sveta.
3. Mobilno oglašavanje je budućnost reklamne industrije
Jednostavno rečeno, mobilno oglašavanje je vrsta oglašavanja proizvoda ili usluge koju vidite na svojim pametnim telefonima.
Ovaj Facebook trend je u suštini deo mobilnog marketinga koji koristi tradicionalne metode i strategije za prikupljanje podataka.
Pomenuti podaci mogu uključivati profile potrošača, demografiju, navike, preference, itd.
Oglašavanje na mobilnom telefonu podrazumeva tekstualne reklame, reklame na banerima, video zapise ili čak oglase u mobilnim igrama.
Uzimajući u obzir prosečnu veličinu ekrana mobilnih telefona, reklame moraju biti optimizovane tako da odgovaraju manjoj površini ekrana.
Prednosti ovog trenda uključuju povećanje angažovanja kupaca, isplativost, personalizovane odnose sa kupcima i dostupnost društvenih mreža.
Mobilni oglasi mogu imati različite oblike i platforme. Neke od njih su baneri, video snimci i oglasi u video igrama.
Mobilno oglašavanje je budućnost reklamne industrije. To je najbrži način da dođete do ciljne publike kako biste prodali svoj proizvood.
U svetu u kom sve više ljudi koristi mobilne telefone, i više nego što bi trebalo, bila bi šteta ne iskoristiti mogućnosti koje pruža mobilno oglašavanje!
4.Troškovi Facebook oglasa će nastaviti da rastu
Već smo spomenuli popularnst Facebook oglasa, ali hajde da malo detaljnije prođemo kroz ovaj trend.
E-Marketar predviđa da će preko “80% američkih marketinških stručnjaka koristiti Facebook marketing 2022. godine”.
Razlog za to je činjenica da je Facebook algoritam neverovatan i da cilja ljude za koje zna da će biti zainteresovani za vaše oglase.
Ovaj Facebook trend nudi ograničen broj plasmana oglasa i tera oglašivače da se takmiče za oglasni prostor jer bi u suprotnom korisnici Facebook-a osećali da su preplavljeni oglasima u svom ličnom prostoru.
Koliko novca izdvojiti za Facebook oglase?
Ako nemate veliki marketinški budžet, možete potrošiti samo 1 dolar dnevno na svoje Facebook oglase.
Iako se ova suma može učiniti kao premala da bi imala uticaj, ona zapravo može dovesti vaš oglas do mnogih ljudi.
Da biste ostali konkurentni, obavezno je da napravite dobru strategiju:
- Strategija zasnovana na potrošnji – potrošnja celog budžeta da biste dobili najviše rezultate ili vrednost.
- Strategija zasnovana na ciljevima – postavljate cenu ili vrednost koju želite da postignete.
- Ručno postavljena strategija – sami kontrolišete koliko želite da ponudite kroz oglasne aukcije.
Veliki broj marketara znači veliku konkurenciju. Takođe, na Facebook-u ima 7 miliona oglašivača, a 85% njih je reklo da su rastući troškovi oglasa njihova najveća briga.
Dakle, u 2022. godini budite spremni da oglasi poskupe.
5. Virtualna realnost i proširena realnost i njihovo korišćenje u oglašavanju
Tehnologija virtuelne realnosti (VR) je danas svuda.
Čak i za ljude koji ne mogu da priušte sopstvene VR naočare, postoje razni tržni centri ili slična mesta gde svako može da isproba ovu tehnologiju po pristupačnoj ceni.
Sa druge strane, proširenu stvarnost ljudi koriste uveliko. I to besplatno.. Pomislite samo na igricu Pokemon Go i koliko je ona popularna bila. Ona je tipičan primer proširene stvarnosti.
Obe ove tehnologije su našle svoju primenu i van video igara: koriste se u medicinskoj obuci, pomažu ljudima da se suoče sa svojim fobijama, ali i u reklamiranju.
Toliko se masovno koriste da će sigurno biti veliki Facebook trend u 2022. godini.
Ove dve tehnologije idu korak dalje tako što preduzeća omogućavaju korisnicima da isprobaju proizvode preko svojih telefona.
Da li želite da vidite da li će se određena torbica dobro slagati sa ostatkom vaše odeće ili da li naočare pristaju vašem obliku lica?
Proširena stvanost vam omogućava da ih isprobate sa maksimalnom preciznošću.
Svakako vam preporučujemo da pratite razvoj ova dva Facebook trenda, jer kada postanu još popularniji možete biti među prvima koji će ih koristiti.
6. Duži opisi na objavama daju veće stope konverzije
Kratki natpisi na Facebook objavama više nisu interesantni!
Istraživanja pokazuju da duži postovi ovih dana imaju bolji učinak od kraćih tekstova. To ne znači da treba da napišete sadržaj od 1000 reči.
Idealan Facebook post ima oko 50 karaktera.
Ovaj trend pokazuje da duži opis na objavama daje više informacija i detalja što privlači veći broj potencijalnih kupaca da se zadrže na vašem postu.
Više teksta daje sigurnost čitaocu i utiče na njega da odabere baš vaš proizvod.
Kada pravite objavu, trebalo bi da:
- koristite popularne simbole (emojis), da biste privukli pažnju,
- iznesite tačne činjenice o proizvodu i
- smislite ubedljiv poziv na akciju (call to action).
7. Facebook grupe – Veliki trend iz prošlosti
Evo jednog Facebook trenda iz 2019. godine koji je i dalje prisutan i postaje sve veći iz dana u dan.
U maju 2019. godine, Facebook je objavio članak u kojem su govorili o tome koliko im je stalo do dobrog korisničkog iskustva i promocije sadržaja za koji smatraju da je najrelevantniji za korisnike.
To znači da Facebook algoritam daje prioritet sadržaju sa stranica i grupa u kojima ste aktivni.
Zuckerberg je čak i rekao da su “grupe srce iskustva”, pa je platforma je olakšala pronalaženje dugmeta za Grupe i ubacila preporuke grupa u više delova aplikacije.
Nije ni čudno sto Facebook pridaje toliko važnosti grupama, jer su one prilično korisne kada su brendovi u pitanju.
Za razliku od Facebook stranica na kojima svako može da postavlja šta god želi, grupe su privatnije i daju vam priliku da kreirate posebno okruženje za vas i vaše pratioce.
Facebook grupe su mesta na kojima možete komunicirati sa drugim ljudima i razgovarati o aktuelnim trendovima i događajima. To su svakako mesta gde bi trebalo da predstavite svoje poslovanje i privučete više kupaca.
Nemojte previše pažnje pridavati reklamiranju u grupama, jer su one prvenstveno stvorene za ćaskanje i stvaranje pozitivnih iskustva o brendu.
8. Facebook priče (story) – način da povećate popularnost vašeg brenda
Već smo pomenuli kako je Facebook story postao popularniji od Snapchat priča, iako je Snapchat njihov stvaralac, ali hajde da detaljnije sagledamo ovaj trend.
Facebook story predstavlja poseban feed koji sadrži slike, video zapise i postove koji su vidljivi 24 sata.
Možete odabrati sa kim želite da ga podelite, bilo da je to cela vaša lista prijatelja ili samo nekoliko ljudi (a možete čak da izaberete i samo jednu osobu).
U aprilu 2019. godine ova funkcija je dostigla 500 miliona korisnika dnevno, a od tada ovaj broj nastavlja da raste.
Prema istraživanjima Facebook-a, 62% ljudi je reklo da su postali više zainteresovani za brend ili proizvod nakon što su ga videli u priči.
Postoji razlog za ovu popularnost: ljudi više nemaju vremena da listaju vesti satima i satima. Umesto toga, oni prelistavaju Story feed za ono što je na neki način najvažnije.
Facebook priče nude brojne opcije kao što su:
- označavanje (tagovanje),
- dodavanje linkova,
- glasanje,
- ubacivanje gifova,
- stikeri za pitanja, itd.
Sve ove opcije pozivaju njihove gledaoce na akcjiu.
Umesto da objavljujete postove samo na News Feed-u, neka 2022. godina unese korišćenje funkcije Story na svim platformama i time doprinese razvoju vašeg preduzeća.
9. Sadržaj koji generiše korisnik – Poboljšajte svoje odnose sa kupcima
Sadržaj koji generiše sam korisnik (user-generated content) nije samo veliki trend na Instagramu, već je i veoma zastupljen Facebook trend.
Preduzeća su shvatila da je objavljivanje fotografija svojih lojalnih kupaca sa njihovim proizvodima odličan način za zbližavanje sa korisnicima.
Korisničko generisani sadržaj govori da vam je stalo do vaših potrošača i njihovog iskustva sa proizvodima koje nudite, što će pomoći u sticanju njihovog poverenja.
U ovom Facebook trendu možete kreirati i takozvane hashtag-ove, koje kupci koriste kada dele fotografije, ili možete zamoliti zadovoljnog kupca da podeli objavu na vašoj Facebook stranici.
Ako još uvek ne koristite ovaj Facebook trend, toplo vam preporučujemo da što pre počnete.
Pokažite svetu koliko su vaši klijenti važni za vas kroz originalne i jedinstvene objave.
10. Važnost prilagođavanja stranice (Page Customization)
Ovaj Facebook trend možda ne izgleda kao da pripada ovoj listi, ali verujte nam, apsolutno je vredan pomena.
Ne biste verovali koliko puta dnevno ljudi otvore poslovnu stranicu na Facebook-u samo da bi videli osnovni izgled stranice.
Prilagođavanje stranice je nešto o čemo preduzeća često ni ne razmišljaju, ali ono ima poseban doprinos.
Pri uređivanju stranice, koristite samo kvalitetne slike za sve objave, kako biste svoje poslovanje prikazali na najbolji način.
Ono što preduzeća obično praktikuju jeste da koriste svoj logo kao profilnu sliku, kako bi bili lakše prepoznatljivi.
Obavezno podesite dugme za poziv na akciju na svojoj stranici i ne zaboravite da možete da prilagodite sve tabove na stranici i da ih preuredite po svom ukusu.
11. Chatbots – Uštedite vreme i novac
Korisnički servis je uveliko evoluirao u poslednjih nekoliko godina zahvaljujući chatbot-ovima.
Njihovim korišćenjem u svrsi ličnog asistenta, oni se automatizuju za obavljanje umarajućih zadataka, i što je najvažnije, koriste se umesto ljudi da odgovaraju na pitanja kupaca.
Trenutno postoji više od 300.000 aktivnih Messenger botova, koji su u stanju da odgovore na pitanja 24/7 i uštede vam mnogo vremena i novca.
Ono što je važno jeste da programirate da chatbot odgovori na najčešće postavljana pitanja o vašem proizvodu.
Korišćenje Messenger chatbot-ova će vam uštedeti vreme koje možete potrošiti na obavljanje drugih zadataka vezanih za vaše poslovanje.
Zaključak
Uprkos svakodnevnom pojavljivanju novih platformi, čini se da Facebook još dugo neće biti zapostavljena društvena mreža.
Oni konstantno donose promene i stvaraju nove sjajne funkcije, koje su se pokazale kao veoma uspešne.
Kao i svaka godina, 2022. donosi brojne nove Facebook trendove, ali i prisutnost starih nije zanemarljiva.
Ono što je sigurno, jeste da će cena oglasa nastaviti da raste, zbog sve veće konkurencije u oglašavanju, a virtuena i proširena realnost će se koristiti više nego ikada.
Takođe, grupe će postati još važnije, a možda ćemo prisustvovati i pojavi Desktop Messenger-a.
Nadamo se da će vam ovaj blog pomoći da pripremite svoj Facebook profil i stranicu, i unapredite svoje poslovanje u narednim mesecima.