Ovde ste jer se pitate da li Instagram hashtagovi funkcionišu i u 2022. godini?
Odgovor je DA. Ali ako se pravilno koriste.
Samo ukoliko se pravilno koriste, Instagram hashtagovi će privući veći broj poseta vašim objavama, više pratilaca i na kraju poboljšati vaš nalog.
Instagram je možda najveća i platforma za poslovni, profesionalni i lični rast i razvoj.
Dakle, da biste postigli određeni uspeh, neophodno je da vaša Instagram stranica bude tamo gde je njena ciljna publika.
Instagram ima različite alate koji vam pomažu da poboljšate svoju vidljivost i efikasnost, a instagram hashtagovi sigurno ostaju najjednostavniji i najbrži među njima.
Ako želite da saznate kako Instagram hashtagovi mogu poboljšati vaše poslovanje, na pravom ste mestu!
Da li su hashtagovi i dalje efikasni na Instagramu?
Pre samo nekoliko godina, bilo je nezamislivo da bi oznaka koja počinje sa „#“ mogla da učini nešto za vas, vaš nalog ili biznis.
Instagram hashtag je kombinacija slova, brojeva i simbola (emoji), koji se koriste za kategorizaciju sadržaja i čine ga vidljivijim.
Na reči sa hashtagom se može kliknuti. To znači da će svako ko klikne ili izvrši pretragu Instagram hashtaga, videti stranicu koja prikazuje sve postove na kojima se on nalazi.
Hashtag povećava efikasnost i zaslužan je za veliki deo poseta različitih profila.
Najbolja stvar u vezi ovih tagova je činjenica da vas apsolutno ništa ne košta njihova upotreba.
Stalno ažuriranje tehnologije i Instagram algoritma smanjilo je broj korisnika koji pretražuju preko hashtagova, ali njihov uticaj na Instagram kao zajednicu je i dalje veoma velik.
To je zato što su hashtagovi najbolji način da:
- promovišete sadržaj
- privučete publiku
- pratite određene teme
- učestvujete u određenim diskusijama
- pronađete informacije o željenoj temi na jednom mestu.
Zašto Instagram hashtagovi nisu efikasni kao ranije?
Efikasnost Instagram hashtagova se smanjila otkako je tehnologija na Instagramu (Instagram algoritam) ažurirana krajem 2018. Svakim narednim ažuriranjem (poslednji je bio aprila ove godine) je značaj hashtagova bio manji.
Ova ažuriranja su napravila početnu stranicu i stranicu za pretragu, koje su efikasnije u prikazivanju sadržaja koji vas zanima. Sadržaj koji se prikazuje je prilagođen vama i vašim interesovanjima.
Pre ažuriranja, mogli ste da pronađete sadržaj koji vas zanima jednostavno pretraživanjem određenog hashtaga.
To je razlog zašto je veći procenat korisnika Instagrama koristio hashtagove u svojim pretragama, dok ih je bilo mnogo manje po sadržajima.
Ali, sve se promenilo sa ažuriranjem.
Poboljšani Instagram algoritam učinio je da sadržaj na početnoj stranici i stranicama za pretragu bude relevantniji. To znači da manje ljudi koristi hashtagove za traženje sadržaja.
Kao rezultat toga, oni su manje vidljivi, njihova prisutnost je manja, a samim tim i promet i konverzija pratilaca.
Ali to ne znači da su hashtagovi na Instagramu potpuno beskorisni.
Nastavite sa čitanjem i saznajte kako možete da ih maksimalno iskoristite.
Kako pronaći najbolje Instagram hashtagove za vaš nalog?
Uprkos činjenici da je prošlo više od deset godina otkako se Instagram hashtagovi aktivno koriste, ovaj trend je još uvek veoma popularan.
Korišćenjem hashtagova za Instagram nastavljate da privlačite više pratilaca, a privlačenje novih pratilaca doprinosi razvoju vašeg profila.
Najvažnije je da koristite prave hashtagove koji definišu o čemu je objava i na taj način će post doći do svoje ciljne publike.
Ako pravilno koristite Instagram hashtagove, oni će vam pomoći da unapredite svoj profil, steknete veći engagement i povećate svoj reach.
Takođe, korišćenje tagova koji su u trendu može vam pomoći da postignete svoje marketinške ciljeve na društvenim mrežama.
Hashtagovii su veoma važni za rast Instagram profila. To je zato što postovi koji imaju bar jedan hashtag dobijaju 12,6% veći engagement u poređenju sa objavama koje nemaju nijedan.
Ali, svakako je značajno koristiti one prave koji će privući ciljnu publiku, jer oni mogu poboljšati, ali i uništiti vašu Instagram strategiju.
Njihovo korišćenje nije tako lako kao što je nekada bilo i morate napraviti strategiju u vezi sa tim koje hashtagove koristite, kada i kako.
Prvo, hajde da razgovaramo o tome kako da pronađete najbolje Instagram hashtagove za vaš lični ili poslovni nalog.
Ako je hashtag veoma popularan i često se koristi, to ne znači da će doneti gomilu lajkova i komentara, ako ga samo dodate u svoj post. Neki od takvih su:
- #love,
- #dog,
- #happy,
- #art.
Cilj je da pronađete i koristite manje popularne, ali specifičnije hashtagove koji su povezani sa vašom granom poslovanja.
Pored specifičnih, trebalo bi da koristite i svoje jedinstvene hashtagove.
Jedinstveni hashtagovi su oni koji se odnose isključivo na vašu kompaniju i koji predstavljaju neku vrstu brenda, tako da ih znaju samo ljudi koji su već čuli za njih ili na sadržaj koji upućujuj.
Kada kreirate hashtag, brendirajte ga i koristite ga u svojim tekstovima, objavama i komentarima.
Gde i kako možete pronaći tagove vezane za vašu poslovnu oblast?
Pronađite najbolje Instagram hashtagove za vas na sledeće načine:
- Istraživanjem ciljne publike
- Proverom svoje konkurencije
- Istraživanjem lidera u industriji
- Pronalaženjem povezanih hashtagova
- Pregledanjem najboljih objava za vaš hashtag
- Pronalaskom hashtaga koji ima najveći broj postova u vašoj oblasti
Veoma je važno da istražite svoju publiku
Nasumični hashtagovi koji se ubacuju na kraju Instagram objave neće pomoći popularnosti naloga, jer publika na vašem profilu ne raste na taj način.
Odabir pravih tagova pomaže da dođete do potencijalnih potrošača, i što je još važnije, oni pomažu vašoj ciljnoj publici da pronađe vas.
Veća je verovatnoća da će se ovi korisnici povezati sa vašom objavom, jer je to upravo ono što su tražili, a i uklapa se u sadržaj koji želite da objavite.
Uvek proveravajte svoju konkurenciju. Trebalo bi da istražite koje hashtagove koriste vaši konkurenti.
Možda nećete želeti da se koristite njihove jedinstvene hasghtagove, ali ćete dobiti uvid u to na šta vaši potencijalni kupci najviše reaguju i koje hashtagove koriste.
Ovo istraživanje će kao rezultat dati veoma korisne informacije. To će pomoći da shvatite koji hashtagovi su najviše zastupljeni na Instagramu.
Ovo može biti veoma korisno istraživanje koje se završava novim hashtagovima koje možete dodati svojoj listi.
Učite od lidera u industriji
Svaka industrija ima svoje lidere i pametno je pratiti ih i učiti od njih.
Ovo je jedan od najboljih načina da pronađete relevantne hashtagove koji su popularni u vašoj oblasti.
Takođe, pronađite najbolje Instagram influensere u svojoj grani.
Njihova ciljna publika će biti ista ili slična vašoj. Proverite koje hashtagove koriste. Ovako ćete saznati koji hashtagovi imaju najviše angažovanja na Instagramu.
Pronalaženje povezanih hashtagova je prilično lako i može vam pomoći da razumete trendove koji su relevantni za vaš hashtag.
Uradite to tako što ćete ukucati hashtag u polje za pretragu na Instagramu. Tada ćete moći da vidite sve hashtagove koji su usko povezani sa onim koji planirate da koristite.
I ne samo to, ova pretraga će otkriti i mnoge druge načine da doprete do vaše ciljne publike.
Pronađite TOP objave na Instagramu
Istraživanje najpopularnijih postova na Instagramu će vam pomoći da pronađete najbolje hashtagove koje biste mogli da dodate na svoju listu.
Ovi postovi su odabrani Instagram algoritmom kao top objave. Hashtagovi koji se koriste uz njih pomogli su, između ostalog, da objave budu na vrhu.
Potražite hashtag koji ima najveći broj postova u vašoj oblasti
U svakoj oblasti uvek postoji jedan. Taj hashtag široko opisuje opštu temu.
Ako ne želite da ga koristite jer ne opisuje vaš sadržaj na najbolji način, razmislite još jednom.
To je savršeno mesto za početak pretraživanja hashtagova sa visokim prometom koji će preciznije opisati vaš sadržaj.
Popularni hashtagovi na Instagramu u 2022. godini
Ako ste se pitali zašto je trend korišćenja hashtagova i dalje toliko popularan, odgovor je jednostavan. To je zato što je ovo još uvek najbolji način da privučete korisnike na svoju stranicu ili post.
Njihova glavna svrha je da pomognu korisnicima da pronađu relevantan sadržaj.
Zbog toga je neophodno koristiti prave hashtagove. Oni će opisati vaše poslovanje i samu objavu, što će vas dovesti do ciljne publike.
Pronalaženje pravih hashtagova za Instagram zahteva mnogo razmišljanja.
Da bismo vam olakšali otkrivanje najboljih Instagram hashtagova u 2022. godini, predlažemo da pogledate našu listu, gde ćete sigurno pronaći neke relevantne za ovu godinu.
Top 10 najpopularnijih hashtagova na Instagramu:
- #love (2.1B objava)
- #instagood (1.5B objava)
- #fashion (1B objava)
- #photooftheday (988M objava)
- #art (888.6M posts)
- #photography (864.7M objava)
- #instagram 828M objava)
- #beautiful (792.1M objava)
- #picoftheday (692.8M objava)
- #nature (696.4M objava)
Top 10 Instagram hashtagova za citate
#quote
#quotestoliveby
#quotes
#quotesoftheday
#quotesofinstagram
#dailyquotes
#quotestags
#quotesaboutlife
#quotesdaily
#quotestagram
Top 10 Instagram hashtagova za ljubitelje pasa
#dog
#dogsofinstagram
#doglover
#dogs
#doglovers
#doglife
#dogsofinsta
#dogstagram
#doggo
#doggy
Top 10 Instagram hashtagova za muziku
#music
#musicvideo
#musician
#musicproducer
#musically
#musical
#musicians
#musicislife
#musiclover
#musicproduction
Top 10 Instagram hashtagova za poslovanje
#business
#businessowner
#businessman
#buinesswoman
#businesstips
#businessquotes
#businesscaoch
#businessowners
#smallbusiness
#businesspassion
Top 10 Instagram hashtagova za ručno rađene proizvode
#handmade
#handmadewithlove
#handmadegifts
#handmadeisbetter
#handmadeaccessory
#handmadejewelry
#handmadecards
#handmadesoap
#handmadefont
#handmadejewellery
Top 10 Instagram hashtagova za putovanja
#travel
#travelphotography
#travelgram
#travelling
#travelblogger
#traveltheworld
#traveller
#traveling
#travelblog
#travellife
Top 10 Instagram hashtagova za umetnost
#art
#artistsoninstagram
#artoftheday
#artwork
#artofinstagram
#artist
#artcurator
#artgallery
#artcollective
#artstudio
Top 10 Instagram hashtagova za blogere
#blogger
#blog
#bloggerstyle
#bloggers
#bloggersofinstagram
#bloggerlife
#blogging
#blogpost
#bloggerlifestyle
#instablog
Šta su hashtagovi i kako funkcionišu na Instagramu?
Hashtagovi rade na istom principu kao i ključne reči.
Zato hashtagovi moraju da budu relevantni za objavu jer će prosečni korisnik koristiti relevantne ključne reči (hashtagove) da bi do objave i došao. Hashtag počinje sa „#“.
Da biste znali kako da pravilno koristite Instagram hashtagove, potrebno definisati šta su i čemu su namenjeni.
To su različite oznake, ili kako se još nazivaju, tematske grupe, čiji je zadatak da kategorišu sadržaj na web stranici, blogu ili društvenoj mreži kako bi ga korisnici lakše pronašli.
Kada smo definisali šta su i zašto bi trebalo da ih koristite, takođe moramo da izaberemo prave za vaš Instagram nalog.
Kada ih koristite, treba uzeti u obzir dve važne činjenice:
- relevantnost hashtagova sa postom koji planiramo da objavimo
- njihovu popularnost.
U pogledu relevantnosti, bilo bi nepravedno i nelogično koristiti one koji imaju malu ili nikakvu relevantnost za određenu temu samo zato što su popularni.
Zato poštujte druge korisnike u zajednici i ne šaljite neželjenu poruku preko beskonačnog broja hashtagova, posebno ako nisu relevantni za objavljeni sadržaj.
Sledeći faktor koji treba uzeti u obzir je njihova popularnost – Što je hashtag popularniji, to više korisnika traži sadržaj vezan za temu koju on predstavlja.
To znači da sa jednim ili više popularnih hashtagova možete lako povećati vidljivost svojih objava.
Kada koristiti Instagram hashtagove?
Odgovor je, KADA GOD MOŽETE.
Ako želite da vašu objavu vidi što više ljudi, trebalo bi da koristite hashtagove svaki put kada objavljujete na Instagramu, što podrazumeva i Instagram priče.
Ali, trebalo bi da razmislite pre nego što odlučite da ih upotrebite. U nekim prilikama, možda ćete želeti da objavljujete postove bez ikakvih hashtagova.
Vrlo često je to slučaj sa Instagram pričama. One su obično ležernije prirode i prikazuju ličnu anegdotu ili priču.
Takođe, možete koristiti Instagram hashtagove da biste steklii više pratilaca i veću popularnost.
Trebalo bi da razmislite o načinu obraćanja i temi objave u kombinaciji sa vašom namerom, a zatim odlučite da li želite da ih koristite ili ne.
I na kraju, kada odlučite da želite da upotrebite hashtagove, nemojte ih koristiti bez kontrole.
Instagram je nedavno savetovao da kreatori treba da koriste između 3-5 hashtagova na svojim objavama, uprkos tome što dozvoljava 30 po objavi.
Kako pravilno koristiti Instagram hashtag-ove?
Predstavljamo vam nekoliko načina za korišćenje Instagram hashtagova u 2022. godini koji će pomoći da unapredite svoju Instagram stranicu.
- Saznajte kako Instagram bira najbolje objave (top posts)
- Podesite redosled korišćenja hashtagova
- Ne koristite previše hashtagova po objavi
Kako Instagram bira TOP POSTS?
Ideja koja stoji iza najboljih postova na Instagramu je da se prikažu najatraktivniji i najtačniji postovi za hashtag.
Stoga, što tačnije opišete sadržaj svoje objave Instagram hashtagovima, veća je verovatnoća da će vaša objava biti izabrana kao top objava.
Ali, nije baš tako lako postići da baš vaša objava bude izabrana kao vrhunska.
Nasumično podesite redosled svojih hashtagova svaki put kada nešto objavite.
Nasumični redosled vaših hashtagova svaki put kada objavite na Instagramu je veoma važan korak koji će povećati šanse da vaša objava bude izabrana da bude među najpopularnijim objavama.
Nikada ne koristite svoje hashtagove po principu copy-paste na Instagramu. Ukoliko kačite objavu danas i koristite određene hashtagove po određenom redosledu, nikako nemojte koristiti iste hashtagove sa istim redosledom na sutrašnjoj objavi.
Razlog za ovo je opet Instagram algoritam. Korisnici koji ovako objavljuju vrlo je verovatno da su spameri, a Instagram želi da izbegne postavljanje neželjenih postova kao top postova.
Zbog toga bi trebalo da se klonite kopiranja hashtagova na Instagramu i da izaberete samo one koji tačno predstavljaju sadržaj objave.
Koliko hashtagova na Instagramu je dovoljno?
Ne bi trebalo da koristite previše hashtagova. Razlog za to je ponovo namera Instagrama da smanji loše ili netačno označen sadržaj.
Imajte na umu da ne bi trebalo da koriste više od trideset Instagram hashtagova po objavi, a po nekim istraživanjima jedanaest hashtagova bi bilo najbolje.
Dakle, korišćenjem odgovarajućih doprinosite povećanju vidljivosti u pretrazi, a samim tim i dosezanju do novih ljudi.
U idealnom slučaju, koristite dva do tri relevantna heštega, ili četiri do pet ako mislite da su posebno vezani za vaš post.
Koristite samo hashagove koji su relevantni za vaš post i sadržaj.
Budite precizni, jednostavni i jasni. Razmislite o svojoj ciljnoj publici i vrstama hashtagova koje će oni verovatno pretraživati.
Instagram algoritam takođe prati broj hashtagova na objavi kako bi izbacio spamere.
Što je veći broj hashtagova, veća je verovatnoća da objava neće biti tačno opisana.
Ako kopirate i nalepite hashtagove i koristite previše nebitnih, vaš sadržaj može biti zabranjen (shadowbanned). Sigurno se pitate šta znači shadowbanned?
Verujte nam, ne želite da budete shadowbanned (zabranjeni).
Ako je vaš nalog shadowbanned, to znači da kada koristite Instagram hashtagove na svom postu, oni neće biti javni.
Samo ljudi koji vas već prate moći će da ih vide, a takođe neće biti izabrani za top postove.
Kako saznati koji hashtagovi najbolje rade?
Da biste bili sigurni koji hashtagovi najbolje funkcionišu na Instagramu, nudimo vam tri alata koji vam mogu pomoći da odaberete one prave.
- Hashtagify – ovo je usluga koja je besplatna i koja vam omogućava da pretražujete sve hashtagove uzimajući u obzir popularnost i aktuelne trendove.
- KeiHole – ovaj alat vam omogućava da pratite hashtagove u realnom vremenu.
- SeekMetrics – ovaj alat je generator hashtagova koji pronalazi sve one popularne na osnovu traženog hashtaga.
Na Instagramu uvek možete da proverite koje hashtagove koriste vaši konkurenti i pratioci tako što ćete uneti željeni termin u polje za pretragu.
Instagram će vam dati listu najbliskijih hashtagova i koliko puta su korišćeni.
Kako funkcioniše pretraga na Instagramu?
Upisivanjem u pretragu možete pronaći određene postove, fotografije ili profile koji vas zanimaju.
Možete pretraživati unosom određenog imena ili naslova, unošenjem hashtaga tačnije „#“, a zatim željenog posta.
Klikom na pretragu bez kucanja i traženja određenog termina prikazuju se najnovije objave korisnika Instagrama.
Na ovaj način možete naići na zanimljive profile koje možete početi da pratite iako ranije niste znali za njih.
Zaključak
Instagram hashtagovi još ukek funkcionišu, ali morate dobro razmisliti kada i kako ćete ih koristiti.
Predstavili smo vam sve što treba da znate o Instagram hashtagovima i načine kako ih možete koristiti.
Oni funkcionišu po istom principu kao i ključna reč, što znači da kategorišu sadržaj i čine ga vidljivijim.
Instagram algoritam je evoluirao i sve je efikasniji u donošenju pravog sadržaja svojim korisnicima i uklanjanju spamera.
Sigurno ne želite da budete kategorisani kao jedan od njih, zato pratite ove savete i postignite top objave!